Vanliga dagar..

Dagarna rullar på som vanligt och det händer inte så mycket nytt och spännande längre utan det har blivit vardag här med, även om vardagen i Alicante är lite annorlunda än vardagen i Borås. Elevantalet har öket väldigt denna veckan och vi är hela 10 stycken i min grupp nu. Dessutom kom det idag en stor grupp från Florida som ska stanna en månad.
Temperaturen har verkligen stigit här nu och det har varit +25 grader och uppåt hela veckan, men ändå var det första gången nu i eftermiddag för denna vecka som jag var på stranden. 
I måndags gick jag till ett stort köpcentrum. Hittade äntligen en ny bikini och en t-shirt. De har en stor mataffär där så tänkte bara kika runt lite, men sedan hade de en stor avdelning med varor för bara 1 euro och det var varor jag ändå var tvungen att köpa. Sedan hittade jag ECO-avdelningen och eftersom jag typ aldrig äter kött här så unnande jag mig lite ECO kött. Så den 20-25 minuter långa promenaden hem blev lite tyngre än jag tänkt mig. Ändå var jag tvungen att gå till Mercadona ändå när jag kom hem för att köpa vatten. Ville inte riktigt släpa på 8 kg vatten ändå därifrån, räcker med de 5 minuterna till Mercadona. 
Efter denna stora inhandling under måndagen kan man ju tro att det räckte för denna veckan, men igår tisdag traskade jag bort till Lidl för att köpa paprikor. På Mercadona har de bara röda och dessutom gigantiska.. Hittade även apelsin juice med 100% fruktkött, så skönt att variera sig lite från att bara dricka vatten. 
 
Mycket prat om mat, men det är ju så himla gott! Men en annan rolig sak är att jag har bokat flygbiljetter till MALLORCA om tre veckor. Åh vad roligt det ska bli att åka tillbaka, träffa Ania som fortfarande är kvar, gå runt i Palma och så klart träffa min familj. Måste dock boka boende, för kunde inte bo i min familj..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0