Sista veckorna...

Inne på min tredje sista vecka här och det känns konstigt.. Känns som att jag alltid har bott här nere och livet innan jag åkte hit känns väldigt avlägset. Att tänka på att åka hem är verkligen blandade kännslor. Jag känner mig ganska klar med själva pluggandet, inte lika spännande/nytt/motiverande som i början så på så sätt känns det bra att åka hem. Men sedan finns ju allt runt omkring skolan och då framförallt personerna man träffat, det "enkla" livet, friheten att göra lite vad man vill och sedan så klart kommer man sakna Alicante lite i alla fall. Även om man kanske inte kommer sakna själva staden så, men Alicante kommer ju alltid att bringa minnen fråndenna tiden här nere. Kommer bli väldigt tråkigt och ledsamt att lämna de jag bor med. Man bli ju lite som en familj; de är de du bor med, träffar varje dag, pratar med om allt och delar allt som händer här med och jag har ju "bara" varit här nere i snart 10 veckor. Det går snabbt att komma folk nära inpå när man bor och lever i den situationen man gör. 
 
Slut på det sorgliga, har ändå 2,5 vecka kvar!!!
Denna vecka har varit bra och vanlig. Var och sprang lite i parken igår och körde lite backträning. Det finns ett område där man kan göra lite styrkeövningar, men det hänger alltid ett gäng unga spanska killar utan tröjor där, och visst trevigt, men de har lite väl mycket självförtroende och vill gärna visa upp sig. Egentligen tränar de inte så mycket, utan visar mest upp sig....
På fredag morgon åker jag över till Mallorca över helgen, vilket ska bli superkul så har även börjat fixa lite inför det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0