Sista månaden påbörjad..

Tänk att jag redan är inne på sista månaden, vad tiden går fort när man har roligt och trivs bra!
Igår bytte vi lärobok i klassen till en bok jag hade när jag pluggade på Mallorca, så har redan gjort en del kapitel. Vi fick även två nya lärare, varav en som är jättebra som vi har i grammatik och som vi ska ha i tre veckor. Den andra i konversation är inte så bra/rolig och alla man pratar med tycker det samma, så hoppas verkligen inte vi ska ha henne i tre veckor också...
Igår pratade vi om mat; att mycket innehåller tillsatser, socker och annat skräp och vi kom in på att göra eget bröd och alla undrade om det är lätt att göra eget bröd och om man kan ha vanlig ugn och allt. Jag och denna andra svenska tjejen bara tittade på varandra. Baka bröd är ju det enklaste och vanligaste typ man kan göra i Sverige!! Tycker ämnen som handlar om kulturskillnader i olika länder är jätteintressant och roligt att prata om och man märker mer för varje gång hur bra vi har det i Sverige. 
 
Det blev även en del mathandling igår, så nu är min låda full i kylskåpet igen och även en del i fryset också. De andra tycker säkert att jag tar upp för stor plats i fryset.. hehe... Men tycker det är tråkigt att äta samma flera dagar i rad, så det blir ju en del matlådor men det är ju bra om de äts upp också och inte bara ökar på..
 
Idag har jag faktiskt varit ute och sprungit. I parken bredvid finns även fotboll- och basketplaner och även en styrketråningsdel och runt detta löper en liten motionsslinga. Knappt en kilometer kanske. Så jag trotsade värmen och sprang några varv. Gick förvånadsvärt bra. Känner att jag måste röra på mig lite mer, även om man går mycket ändå, men i skolan får jag så lätt myror i benen och vill röra på mig och vissa nätter har jag så svårt att somna så måste nog göra av med lite energi så jag kan koppla av mer.  
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0