Hola Mallorca

Flyget gick strax innan 9 imorse, så det var upp tidigt som gällde. Jag åkte från en klar blå himmel och landade till en liten morning och grå himmel, men det blev bättre under dagen. Tog bussen från flygplatsen in till centrum, plaza de espana (så länge sedan jag fick skriva det namnet) och ju närmare vi kom ju mer pirrade det lite i magen att äntligen få komma tillbaka. Klev av och allt var sig lik!! Gick direkt mot lägenheten jag hyrt ett rum i och familjen som bor här är supertrevliga och tillmötesgående. Det bor redan tre andra här med, så det är en stor och fin lägenhet. 

Slöade lite och jag och Ania bestämde vart och när vi skulle ses och vid vid strax efter 12 fick jag äntligen träffa min polska vän igen, efter nio månader. Vi har sedan under hela dagen bara vandrat runt i Palma och kikat och pratat massor. Det har tillkommit massa nya affärer här och där!! Och även försvunnit några... Där ibland mitt älskade pasta ställe.. Blev helt chockad när jag så det, hur var det möjligt? Jag som skulle hälsa på han som jobbade där och som jag fick lite kontakt med..

Vi åt glass på mitt favvoställe, njöt i solen framför katedralen och åt middag på min favvo saladrestaurang innan vi skiljdes åt vid niotiden. 
Satt en lång stund och pratade med paret som äger lägenheten. Så vänliga, öppna och pratglada. Så typiskt spanjorer att de pratar mycket och upprepar samma saker och man får knappt inte chans att säga något själv. Haha!! De har tagit emot folk i nästan tre år, då roligt att träffa så mycket olika människor från olika delar av världen och vi som hyr in oss får möjligheten att uppleva lite mer av det riktiga Spanien. 











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0