Födelsedagskalas a la Korea

Igår kväll, fredag, var jag bjuden på kalas hos en koreansk tjej. Vi gick i samma konversations klass för någon vecka sedan. Jag kom dit vid strax innan 22 och då höll de på att göra iordning massa koreanskt mat. Sedan kom det fler koreaner, några spanska tjejer/killar och en ryssk tjej från skolan som jag kände så det var skönt att ha henne där. Alltid roligt och intressant att testa mat man inte är van vid, men det är väl det som är tanken när man flyttar utomlands och lär känna andra nationaliteter. Vi satt mest och åt, pratade och lyssnade på musik och jag drog mig hemåt vid 1-tiden. 
 
Detta var en del av det som det bjöds på. I kastrullen är det en alg-soppa som är väldigt populärt att äta vid födelsedagar. Smakade inte så mycket igentligen, men lite hav kanske. Den röda grytan bredvid var supergod, men stark. Det som ser ut som potatis är inte potatis utan ricecake. Som att tugga gummi typ i konsistensen och inte så gott. Sushi bitarna var väl helt okej, men är inte så frälst av sushi generellt. 
Gänget och födelsedags barnet Jaeyoon främst i bild.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0