Första dagen i skolan

Första natten gick bra, dock så gnisslar sängen väldigt så varje gång man vänder sig känns det som att alla andra ska vakna. Sedan har du å konstig storlek och form på kuddarna så örgottet täcker ju bara halva kudden... 
Gick upp strax innan 8, frukost och sedan gick vi alla tre vid strax efter halv 9. Hittade mitt klassrum och vi var bara tre stycken. I vanliga fall är man runt 10, men det kanske inte inte fanns tillräckligt med elever eller något. Gick bra, kände igen det mesta vi gick igenom och bra att repetera. Det var först två lektioner och sedan slutade de som hade valt normal kursen och de som valt intensiv hade en konversations kurs, vilket jag då har valt. I den konversations klassen var vi sex stycken. Skönt med inte bara grammatik hela tiden! Sedan var dagen slut vid 14. Tog mig en promenad genom staden, för att försöka lokalisera mig litegrann. Så annorlunda från Palma centrum. Där är det mer lugnare gator, här är alla gator bilvänliga så det är lite rörigare men fint och mycket grönska är det. Sedan har de varit hur varmt som helst idag. Väder appar har sagt strax under 30 grader!! Man är inte riktigt van vid detta..
Kom tillbaka hem vid 15. Satte mig ute på balkongen och gjorde lite läxor och slappade. Gick till Mercadona för att handla med min roomie. Så rörigt när man inte känner till var saker och ting är någonstans och så ser produkterna ut olika från Sverige och de har inte allt som man är van vid. Creme fraish liksom, finns inte... Dock hittade jag Wasa knäckebröd och Arla keso!!! Skönt att affären bara är 5 min gång här ifrån, så har man missat något är det lätt att få tag på. 
Kvällen har varit lugn, lagat mat, pratat med Sverige och ska slappa framför serie lite. Klockan är 20.30 och det är fortfarande ljust ute! 
 
Plaza de toros, tjurfäktnings arena.
Jag och Nathalie hade ju en grej att fota alla Ayuntamiento (stadshus) i olika byar på Mallorca. Här är Alicantes som är något mordernare än på Mallorca. 
Utmed havet och längs hamnen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0