Alicante 10 veckor

Då var det kanske dags att summera denna vistelse här i Alicante. Först och främst så blev ju denna resa väldigt spontant med tanke på att idén var att spendera våren i USA, men ibland blir det spontatna väldigt bra det med. Anledning till att det belv just Alicante var väl att det var det billigaste stället att åka till. Hehe! Att pengar alltid ska spela roll.. Men jag ångrar absolut inte att jag åkte hit!! Hur kan jag göra det, har ju enda fått leva i Spanien i 10 veckor.
 
POSITIVT:
+ Att jag har bott med några av de bästa personerna man kan bo med. Vi har inte haft en enda liten diskussion på denna tiden. Ibland har jag diskat saker åt andra och vice versa, ser man att tvättmaskinen är klar och man vill använda, så hänger man upp den andras först etc.
+ Övriga personer man har lärt känna
+ Vädret och stranden är ju inte något man direkt kan klaga på, även om det ibland har vait lite för varmt...
+ GRANADA resan var toppen
+ Fått möjligheten att prata lite spanska igen 
+ Lärarna i skolan har varit bra och pegagogiska
+ Att känna sig fri och kunna göra lite vad man vill, laga den mat man vill och inte har några större förpliktelser. Haha!
+ Att jag hittat en grym bokaffär som jag har köpt massa spanska böcker och kanske anledningen till att väsken egentligen väger lite för mycket...
+ Att vi har haft möjligheten att åka runt till mindre städer runt omkring Alicante 
 
NEGATIVT:
- Hade kanske önsakt att kunnat prata ännu mer spanska, men svårt när de man umgås med ligger på samma kunskapsnivå och man inte vill prata om vädret hela tiden
- Alicante kanske inte är världens finaste och mest typiskt spansk stad. Spanska städer med stränder blir lätt väldigt turistiska och det spanska genuina/kulturen prioriteras bort
- Vissa lektioner, speceillt konversation lektioner, har varit väldigt lite konversation och mycket bara lyssna. Beror mycket på att vi har varit för många i klassen och ska alla få säga sitt så blir det mycket lyssna också. 
- Att tiden gått så himla fort..

 
Gracias España y hasta pronto!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0