Semana Santa är i full gång

Redan onsdag och halva veckan har redan gått, tiden går så himla fort och det känns som att jag varit här mycket längre. Det sa en utav tjejerna med att det kändes som att jag varit här mycket längre.
Skola som vanligt och efter skolan plockade jag upp min egengjorda wrap med ost, jamón serano, ruccula och avokado! Himla lyxigt såg den ut och god med. Sedan gick jag mot shoppinggatan för att kolla läget lite liksom och vad mycket fint det fanns som man bara vill köpa. Får komma tillbaka i helgen kanske. Smet in på ett lite bageri och hittade Ensaimadas, den typiska "bullen" från Mallorca och den var lika god här och till och med billiagre. 
Gick hemåt och grejade lite innan jag och Marije gick iväg igen. Även om vi hade långbyxor och tröja så var det lite kyligt... I alla fall så mötte vi upp fyra andra vid skolan och gick ner mot centrum. Från Alicante kommer en speciell choklad som heter Valor och det finns ett café. Så vi satte oss där och köpte varmchoklad med churros. Det är inte någon blaskig oboy vi pratar om nu utan riktig tjock och härlig! 
 
Imorgon är ju skärtorsdagen och påskhelgen börjar. Men hela denna veckan och fram till söndag räknas om Semana Santa (påsken) och varje kväll är det långa parader men folk i konstiga dräkter och de bär runt på jesus statyer och grejer. Fråga mig inte varför, det är väl någon kyrklig tradition typ. Varje stad har sin egen nich och jag tittade på något liknande i Palma förra året. Jättemycket folk var det, men vi lyckades hitta en relativt bra plats så vi såg bra ändå. De går extremt långsamt.. 
 
Churros med choklad. Det är typ som att man bara har smält choklad fast pytte lite lösare. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0