Det kan aldrig bli för mycket med marknader

Gick upp vid 8 imorse, frukost och sedan gick jag ner mot den stora Mercado Central, saluhallen. Jag är ganska noga med var köttet jag äter kommer ifrån och hur mycket tillsattser maten innehåller. Här nere är det lite svårt att hålla koll, så har till 95% bara ätit vegetariskt vilket har varit supergott och spännande och något jag ska fortsätta med även i Sverige sen. Inte fullt ut för älskar kött, men ett par gånger i veckan i alla fall. De senaste dagarna har jag haft ett litet köttsug och i denna saluhall säljes allt kött i "lösvikt" och det är från lite mindre företag och känns bättre att köpa köttet här. Köpte lite korvar och köttfärs och sedan unnade jag mig en bit lax också. Det är så facinerande att se hur lätt de skär, klyver, hygger i stora köttklumpar och till det som kunden begär. Sedan ligger det ju väldigt mycket konstiga delar från olika djur också som är så långt i från svenskt man kan komma och massa konstiga fisk- och skaldjurssorter. Detta kan nog bli min nya lördagsmorgon-syssla.
 
Vid 11 var vi ett gäng som drog vidare till den stora grönsaks- och fruktmarknanden vi var på förra helgen med. Denna gången tog jag det lite lugnare och köpte bara litegrann, men det är så fint med alla färger att man bara vill köpa allt!
Vidare till Mercadona och handla lite kompliment varor. Mycket mathandling denna morgon + att jag var tvungen att bära hem 8 lite vatten också.. Hatar att man måste köpa vatten och inte bara dricka från kranen. 
 
Efter lunch så bar det av mot stranden och där låg vi ett gäng hela eftermiddagen. Strålande sol och 23 grader!!!! Äntligen har vädret vänt! 
Gick hemåt vid 17 och ikväll är det Frankies sista helg, så vi ska träffas ett gäng vid 23 och förhoppningsvis går vi vidare in mot centrum. 
 
Bilder från marknaden 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0