Benidorm

Även kallad Spaniens Maimi eller Las Vegas, just på grund av alla de skyskrapor som finns längs stranden. Inte så jättetypiskt spanskt. Jag och tyska gänget tog tramen imorse vid 9-tiden. Vi gick runt i staden lite, vidare till Balcón de Mediterraneo som är som en utbyggd brygga/balkong i havet med jättefin utsikt utmed stranden och de två större stränderna som finns här i Benidorm. Vi kikade lite i affärer. Köpte en fin skärbräda inne på den danska kedjan Tiger. Så mycket fint de har där inne och så synd att inte Borås har den. 
Satte oss på stranden och åt lite och slappade. Solen har skinit och det har varit blå himmel, men lite blåsigt så lagom varmt. Jag och en annan tjej tog tramen tillbaka mot Alicante vid 15.30, medan de andra stannade kvar. Skönt att komma hem, duscha och snart väntar matlagning och läggdags tidigt tror jag. Känner mig helt färdig efter denna långhelgen, men det har varit fullt upp alla dagar så kanske inte så konstigt. Imorgon börjar vecka två i skolan. Vi får se om det har kommit några nya elever eller inte. Vi har inte fått någon ny rumskompis i alla fall ännu. 
 
 
Jo det var lite roligt, för när vi var ute på den balkongen så frågade en gammal tant om jag kunde ta ett foto med hennes telefon vilket jag självklart kunde. De var ett gäng spanska gamlingar ute på semester. Två av dem hade likadana telefoner och de var sådana där gamla uppfällbara med ganska dålig mobilkamera och jag skulle fota först de ena paret, sedan de andra och så alla tillsammans, samtidigt som jag skulle visa vad man sedan hittade och sparade bilderna i telefonen! Haha! Så söta!  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0