Cykelexperten som skriver

Tydligen var det världens oväder inatt med skyfall åska och bilxtrar och VP var riktigt förvånad att jag inte hade hört något. Brukar ju annars vakna ganska lätt, men sov tydligen väldigt djupt inatt!
 
Direkt efter att jag lämnat av barnen så åkte jag till en affär som VP sagt att de hade inneslangar till min cykel som fortfarande inte är lagad. Men de hade ju inga där så åkte vidare till en annan affär som ligger precis bredvid den stora mataffären som har polarbröd. Så två flugor i en smäll blev det där. Åkte hem, fikade med kaffe och polarbröd! mums! Läste sedan en del och tiden rullade framåt på något sätt. Skypade med mamma och pappa samtidigt som jag åt lite lunch och medan jag ändå hade dem på tråden så kunde pappa guida mig igenom hjul-bytet på cykeln. Min VP är inte så händig, så det skulle inte bli gjort i första taget och orkar inte vänta längre på att inte kunna röra mig som jag vill. Så relativt snabbt och smidigt fick jag av hjulet och i med inneslangen och tillbaka på plats med allt igen och sedan var allt klart! Klappar mig själv på axeln; bra jobbat Emma med ditt första hjul-byta! Med en aning hjälp från min fixar pappa! Tackar! 
 
Åkte iväg lyckligare än på länge (för att jag nu har min cykel fixad. Inte mycket som behövs för att man ska bli lycklig) och hämtade upp alla barnen. Vi gick en liten stund till en annan park i närheten av skolan. Skönt med lite omväxling. Vidare hemåt, läxor, bad och sedan kom VF hem. Barnen har faktiskt skött sig bra denna eftermiddagen, så det gjorde denna dagen ännu lite bättre. 
 
Har inga bilder på hjul-bytet men så här började jag förmiddagen i alla fall!
Hittade detta recept som jag bara måste prova när jag kommer hem sedan!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0