Emma, Du vet väl att du är ledig?

Eh... Är jag?
Tyckte det var ovanligt tyst imorse och att rörelse inte kom igång förän sent. När jag klev upp visade det sig bara vara Lillen och VM hemma. Jag började bädda lite och plocka undan på terassen när VM säger att jag är ledig. Jag hade funderat lie på deet ett tag om jag nu var ledig på lördagar för att jag nu över sommaren jobbar fredag, men de hade inte sagt något och jag har inte fått tillfälle att fråga. Men ja så var det tydligen och det är man ju glad för!! Jag städade min toa och mitt rum och sedan hände allt väldigt snabbt och spontant. På mindre än 30 min hade jag skickat till Ausma att jag var fri och det blev bestämt att vi skulle till en strand med två andra killar som Ausma fått kontakt med genom couchsurfing (internet forum för att egentligen hitta boende hos folk när man reser, men som även funkar för att träffa nya människor). Så jag packade snabbt ihop mina grejer, skyndade mig iväg med min cykel och blev upplockad av två främmande killar i en liten röd och cool bil. Lite småprat i bilen medan vi åkte för att plocka upp Ausma och sedan vidare upp i bergen till Cala Estellence. En liten vik med kristallklart vatten, ingen sandstrand utan klippor. Där hängde vi sedan större delen av eftermiddagen! Runt femtiden forsatte vi upp längs bergkusten och vek sedan av mot Palma för att bli avsläppta där.
 
Sådan rolig och spontan dag helt enkelt. Från att ha trott att jag skulle jobba till att jag hoppar in i en främmande bil. Kanske tur att det gick så snabbt så att man inte hann tänka vad man egentligen gjorde! Haha! Det är mycket man gör här som man aldrig skulle göra hemma. Men det är såhär man skaffar sig nya vänner och en stor fördel att de ofta har bil så att man kan åka till lite udda platser istället. Utnyttja sina nya vänner helt enkelt. HAHA! Vi hade trevligt och vi kommer säkert att träffa dem igen!
 
Efter att vi blivit avsläppta så gick vi direkt och åt, för det hade vi inte gjort under hela dagen. Sedan blev det glass så klart innan vi trötta och saltiga tog buss respektive tåg hem vid strax innan nio. 
 
Mot Cala Estellence

Vilket vi möttes av denna synen och gör att man aldrig vill lämna denna ö

Dos chicas guapas

Hela gänget för dagen

Och dagen avslutades med denna goda sallad
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0