TV dödar lugnet

Bara de två minsta barnen hemma idag men det betyder inte att det är lungt och skönt, speciellt inte när det finns en tjej på 6 år. Så ja, morgonen började väl inte på bästa sätt. De ville inte sluta titta på tv och gå ur föräldrarnas rum som de sprungit in till. Jag sa nej och sedan började fula ord hagla ut munnen från henne. Satte henne på en stol som hon absolut inne ville sitta kvar på, men det fanns inget annat alternativ. Lillen åt och och hon gapade. När hon hade lugnat ner sig gick jag fram och pratade med henne och hon var arg för att hon inte fick titta på tv...
Igår kväll när jag hade gått in till mig, VF hade också gått och lagt sig och barnen med så kommer tjejen in till mig fyra gånger, hon kunde inte sova och ville att jag skulle följa med henne och dricka, vänta medan hon var på toa och klia henne på ryggen. Så roligt och lite mysigt att hon kommer in till mig för hon vet väl att jag gör det istället för att försöka med VF som föser iväg henne med en gång. Och så börjar den här morgonen som den gör med massa fula ord mot mig och allt.. Det är inte lätt att vara au pair! Haha! 
Jaja, men sedan åt hon med och dagen har i princip spenderats i poolen. Fick på Lillen armpuffar så det blev lugnt med det. 

Har varit i Palma i eftermiddag. Mötte upp Ausma och jag fick tillbaka strandväskan som jag lämnat hos henne från helgen. Vi gjorde inte så mycket utan gick runt mest och pratade. Hon gick vid sju tiden och jag gick och köpte lite inför avskedspresent till barnen. Åkte hem vid 20, duscha och slappa. 

Kom på försent att jag skulle ha fotat denna läckerbit
Hittade ett par skor som tydligen till hör min pappa 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0