Sista jobbdagen, Sista kvällen i Palma

Och så kom då den sista jobbdagen. Man hade ju kunnat önska sig att barnen skulle vara så där gulliga och gosiga bara för att jag skulle åka iväg, men det var snarare tvärtom. Det var som att de skulle vara extra jävliga bara för att det var min sista dag. Andades ut när jag stängt dörren om dem för siesta, jag kunde sätta in sommarpratarna i öronen och börja städa iordning både köket och mitt rum.

VM kom hem och jag pratade lite allmänt med henne innan jag gjorde iordning mig och Nathalie kom och hämtade mig. Som på gamla goda tider. Vi åkte hem till henne, jag fick skriva ut mina biljetter och vi började planera inför kvällen.

 

Vi stannade till vid Mercadona och jag köpte på mig lite typiska kex från Mallorca och fika för flygresan hem och åkte sedan vidare till Palma. Vi promenerade runt längs gatorna, förbi alla klassiska platser, fotade lite och bara sög in Palma känslan för sista gången på jag vet inte hur länge. Vi gick förbi pastastället, meddelade att jag inte hört något och han skulle höra av sig om han hittade något. Vi blev bjudna på en liten glasskula och gick vidare. Vi gick in i en ny affär med allt för bara tre euro, så blev ett glasögonfodral och en klocka innan vi gick vidare mot Botique del Gelato för en sista glass. Klockan hade blivit strax efter nio och en sista titt på Plaza España och tågstationen innan vi gick tillbaka mot bilen för att åka vidare till Festival Park och middag. Men under tiden vi höll på att ta oss ur Palma centrum så kom Hard Rock Café på tal och väldigt spontant och snabbt så ändrade vi plan och körde tillbaka till centrum och samma parkering. Och det beslutet ångrade vi oss inte på för oj så roligt vi hade under kvällen och god mat som alltid! Vår servitris hade nog bestämt sig för att göra oss till offer för kvällen för efter att vi frågade efter ketchup en gång så kom han och ställde fram mer och mer flaskor på bordet och han drog med sig sina kollegor så de också började ställa fram och helt plötsligt har de nog varit inne på lagret för då kom en ut med en hel låda med oöppnade flaskor!! Haha!

 

Visst har vi pratat under dessa fyra månader, men det blir ju inte samma sak med att prata live med varandra, så det blev ett antal timmar konstant pratandes innan vi runt halv två begav oss hemåt. 

Framför katedralen, La Seu

Plaza Major

Shoppinggatan

En av mina favorit affärer

Kommer sakna denna glassen!

Tågstationen som det har blivit ett antal resor denna sommaren

Det har var bara början på deras ketchup-skämt 

Hejdå Palma för denna gång!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0