Första dagarna hemma

Jaha, då har man varit hemma i två dagar och det känns som att man aldrig har varit iväg. Så konstigt och läskigt. Det är som att Mallorca-året aldrig existerat och att tiden hemma helt har stått stilla. Hur och varför känns det så?
Dessa två dagar hemma har i princip enbart bestått i att packa upp allting. Min väska kom under eftermiddagen idag men hade fortfarande flera andra väskor att packa upp. Så sjukt mycket saker!! Hade aldrig kunnat tänka mig att det var så mycket. Så för att få in allt i garderoben var jag tvungen att göra en stor rensning av allt det befintliga. Mängder av papper, broschyrer och annat krafs som man samlar på sig på olika platser man besöker hade jag att gå igenom och det väckte många roliga minnen!
Skönast var ju att komma hem till min underbara säng. Så mjuk och härlig! Förövrigt är det ju svinkallt hemma. Sover med pyjamas och tjocktäcke och går runt i strumpor och tröja. En stor skillnad från vad jag varit van vid hela sommaren. 
Jag här även hunit med att träffa lite släkt och två av mina bäst kompisar var av den ena jag inte sett sedan avskedsmiddagen innan jag åkte iväg för ett år sedan. Så roligt att träffa dem igen och det var som att vi inte varit ifrån varandra. 
 
Visst är det härligt att vara hemma och träffa alla igen, men folk runt omkring mig tycker nog det är skönare att ha mig hemma än vad jag själv tycker. Så det gäller nu att så fort som möjligt komma underfund med vad jag ska göra inom den närmaste tiden och sedan börja planera lite längre fram. 
Vi får se hur stor uppdateringen kommer bli här framöver. Bloggen har ju handlat om mitt au pair år och nu är det året över! Vilket händelserikt och underbart år det har varit!
 
Echo de menos la vida en Mallorca, mis amigas y mi famila. Espero que puedo volver pronto y estoy segura que lo pasará!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0