Onsdag-Torsdag 15-16 oktober (Juli?)

Onsdag var det först skola och sedan hängde vi ett par på stranden och bara njöt i solskenet. Hämtade vilddjuren vid skolan tillsammans med VM så hon visade mig hur man hämtar storis och lite alternativa vägar till skolorna. Tidigare har jag hämtat storis vid mellans skola, för han har kommit dit med en kompis. Hem och vanliga kvällsrutiner som börjar sitta mer och mer. 
 
Torsdagen bjöd på strålande sol och runt 25-30 grader. Är det verkligen oktober vi är inne i eller har vi gått tillbaka till Juli? Så himla annurlunda när kära Sverige har minusgrader om nätterna. Jag och Nelly packade strandväskan och åkte till östkusten och den lilla gömda stranden Cala Varques. Själva stranden var inte skyltat med Nellys kartminne ledde oss rätt. Först vandring genom skog i ca 10 min och sedan tonade sig en fantastisk strand upp. Klippor och skog på sidorna, vit strand och i mitten ett kristallklart turkost vatten. Madremia!!
Första och sista bilden är till och från strande. Ut mot östkusten är det blir odlingsmarker och gårdar. Roligt att se landskapsskillnaderna genom Mallorca. 
 
Vi åkte tillbaka vid halv 3. Hämta lillen, hämta mellan och storis, gå till parken, hämta VP och åka hem. VM jobbar sent på torsdagar och pappan åkte och tvättade bilen. Så blev själv med dem för någon timme. I badet med dem, på med pyjamas och kvällsmat. Gick förvånadsvärt bra faktiskt. Lillen och Storis är relativt enkla, medan mellan kan vara en aning trotsig ibland. Så ibland känns det som att man bara har hand om ett barn. I säng runt halv 9 och sedan var jag off. Åt middag utomhus med VF. Vi grillade hel fisk och det kändes än en gpng om att vi var i Juli och inte i Augusti!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0