Hur fortsatte det egentligen?

Jo, i förra inlägget gav jag ju en liten hint om att jag inte kommer att åka ensam och jag tänkte att det var dags att förklara vad jag menade med det. 
 
Det är faktiskt så att min kära klasskompis Nelly också ska flytta till Mallorca som au pair, också ska bo i en tysk familj och det bästa av allt att hennes värdfamilj är bästa kompis med min värdfamilj! En väldigt rolig sammanträffande! Hon blev också taggad på mina au pair planer när vi var och fikade strax efter nyår och anmälde sig på aupair-world. Då Nelly egentligen pluggar franska låg planerna mest på Frankrike eller England, men när jag började få kontakt med min familj på Mallorca började Nelly även leta familjer på Mallorca och hittar då sin familj. När hon visar sin familj för mig ser jag att mina "barn" är med på samma kort som hennes "barn" och sedan visar des sig att de är bsta kompisar !!!! 
 
Nelly ska inte stanna lika länge som jag ska, men det känns otroligt bra att ha henne där den första tiden som säkerligen är den jobbigaste. Vi är i samma situation och kan prata om problem som eventuellt uppstår. Speciellt har vi varandra där som stöttepelare, när inte vår "riktiga" familj finns i närheten. Kan nog inte föreställa mig hur jobbigt det kommer att vara att säga hejdå till familjen på flygplatsen. Usch, vill inte tänka på det nu... 
Har tänkt lite på vad som händer om man inte trivs eller inte hittar några vänner? Hur lång tid ska man ge det innan man på riktigt funderar på att åka hem? Vad jag har läst på andra au pair bloggar, så blir man väldigt mer öppen som person. I och med att man får börja om från början med ny kompis- och kontatkrets så är man ju tvungen att ta kontakt med nya människor för att inte förbli ensam. Har även hört att man väldigt lätt får kontakt med au pairer om man går i en språkskola, vilket jag också har tänkt göra. Så egentligen tror jag inte att det blir några problem att hitta andra au pairer. Vi är alla i samma situation och i behov av nya vänner ;) Dessutom har jag fått en bra början i och med att Nelly följer med så börjar jag inte mitt nya kotaktnät på noll, utan på 1 :D
Jag och Nelly. Snart bara 5 månader kvar!!
Linn
2013-03-22 @ 14:19:18
URL: http://anderssonlinn.wordpress.com

sv; Haha, eller hur! Känns som att man ska åka om 5 veckor och inte 5 månader :P men pakclista är aldrig för tidigt egentligen :) Vad skönt att ha familj redan också! du ska till mallorca va? :) åker du med någon organisation? :)
ja tack! ska definitivt börja kolla in på din blogg nu,kul att du skrev!! :D

Svar: Precis, bättre för tidigt än för sent!! Japp, Mallorca blev det tillslut! Nej, jag åker inte med någon organisation utan har hittat min familj själv via aupair-world. Det finns knappt inga organisationer som åker till Spanien, så det blev att leta själv och hittills har allt funkat bra. Till USA måste man ju näst in till ha en organisation när det är så mycket som måste fixas! Har även börjat skriva på en lista med praktiska saker som måste göras innan avresa, där har man ju en liten fördel med organisation som hjälper en mycket. Har du någon stad du helst skulle vilja till?
Emma Svensson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0