Ett härligt samtal och lite ändringar...

Första delen med det härliga samtalet skedde imorse då jag pratade med min värd familj. Pratade en kort stund med mamman, men sen skulle hon iväg till jobbet och då fortsätta jag prata med barnen i kanske 40 min själv. Mestadels pratade jag med stor-tjejen och ibland sprang lill-killen förbi. Det var verkligen roligt att lära känna dem lite mer. Vi pratade om favoritmat, intressen, kompisar, skolan, sommarlov, lekar och massa mer. Vi till och med lekte "stirra leken" där man inte får blinka! Haha! Och vilken bra engenska hon kan. 7 år och pratar 3 språk näst intill flytande. Imponerad!  Dock har jag fattat det som att hon går i en internationell skolan med ganska mycket engelska i. 
 
Andra delen med lite ändringar handlar om att pojken precis varit tvungen att byta skola till samma skola som hans syster. Detta innebär att mamma eller pappan kommer ta båda barnen till skolan istället för att jag skulle ta killen till skolan. Det innebär också att de hämtar upp barnen när de kommer från jobbet. Detta i alla fall en bra stund in på höstterminen. Då det är en bit att köra med bil och mamma ville inte att jag skulle göra detta i början och så och det är ju förståeligt. Även nu när pojken ska läras in på ny skola och så. Men det tråkiga med detta är att jag får mindre tid med barnen då de kommer hem senare på eftermiddagen. Som planerat skulle jag hämta pojken vid 14 ungefär, men nu kommer de inte hem förän 4-5... Så mer fritid om dagarna. Just nu känns detta lite tråkigt, men kanske är jätteskönt sen ;) Hehe! Men när jag kommer ner så är det 3 veckor kvar innan skolorna börjar, så då kan vi umgås och lära känna varandra riktigt i början. Jaja, så det blir säkert bra. Får väl visa upp min körning så att de litar på mig och senare kanske jag får ta båda barnen till skolan!
 
 
Slänger med en bild från repetitionerna av Allsång på Skansen som jag och Nelly var på i veckan!
 
Madelene Lundberg
2013-07-06 @ 23:51:58
URL: http://madeleneluu.blogg.se/

Äsch, de kommer nog låta dig köra efter bara en kort tid ska du se! Och åh, vad kul att prata så länge med barnen själv!! :)

Svar: Haha, ja man kan ju alltid hoppas på det! Ja det var verkligen roligt att prata så länge med dem. De ställde egna frågor och började pratade om annat när det blev tyst :) Kanske också att jag nu började förstå lite att jag snart kommer att ta hand om dessa två barn!
Emma Svensson

Felicia
2013-07-07 @ 14:53:49
URL: http://enaupairsdagbok.blogg.se

Verkligen roligt att du pratar så mycket med barnen! Dom verkar jättehärliga :D

Svar: Haha, ja det verkar dem verkligen! Ska bli så roligt att träffa dem i verkligheten :)
Emma Svensson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0