Palma slutar aldrig att förvåna en

Imorse gick jag upp tidigt för att köpa frukost bröd på ett riktigt surdegsbageri som jag hittade igår. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg bageriet igår och stora skyltar med hur de gör bröden och vad de innehåller, vatten+mjöl+salt. Inget mer behövs! Var tvungen att fråga om detta var vanligt och de sa att det bara finns runt tre bagerier som bakar med surdeg. I alla fall smakade brödet gudomligt! 
 
Solen lyste så fint imorse så jag och Ania packade strandväskorna och åkte lite söder om Palma till Cala Comtesa. Jag var faktiskt aldrig där under min tid på Mallorca och det ångrar jag nu när jag såg hur fint det var där. Liten strand med kristallklart vatten. Blir lika förvånad varje gång jag ser det, för man kan tro att det bara är på google man kan se det. Väldigt mycket folk så det fanns inte mycket platsöver runt omkring en efter att man lagt ned handduken. Så klart blev det bad också!
 
Vi stannade kvar till runt halv fem innan vi åkte tillbaka och hem för siesta och göra iordning sig inför kvällens fiesta. Mötte upp Ania på Plaza España vid halv tio och sedan kom ett gäng av hennes vänner här. Två andra från Sverige, Island, Danmark, Tyskland, England och USA. Vi åt pizza i Santa Catalina innan vi gick mot Passeo Maritimo. En annan tjej hade lite kontakter och kunde på något sätt fixa in oss gratis på Titos. Palmas största klubb som vanligtvis kostar runt 25 euro. Man tackar! Det var inte superkul där inne egentligen och musiken är inte så bra, men gratis är gott och vi stannade kanske två timmar. Som det alltid blir när man är flera så slittras man upp och kvar blev jag, ania och två andra. Vi lämnade Titos och gick mot Bolsa. En liten klubb med bara spansk musik. Beställde lite dricka och fick dansa lite!
 
I säng kom jag inte förän vid 7-tiden, som det alltid blir i Spanien. Men härlig kväll och speciellt att komma tillbaka till allt man var med om för ett år sedan! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0