Himlen är oskyldigt blå!

Japp, det har den varit hela dagen och inte ett moln så långt ögat kan nå! 
Först skola och det var två mer i klassen idag. Marije, rumskompis, väntade på mig när jag slutade och vi begav oss till stranden.  Sådan tur jag haft med de jag bor med! Jättemycket folk på stranden och man hör det pratas engelska runt omkring, för det är jättemycket studenter som pluggar här. I alla fall, kletade på tjockt lager solkräm och sedan kunde man bara njuta! Efter en stund kom en annan tjej med, så jag och Marije kunde ta oss ett litet dopp! Kallt var det men inte så att det absolut inte gick att gå i. Så 31 mars blev första doppet för 2015. Förra året badade jag och Nathalie första gången runt den 8 april och då var det kallare. Vi låg kvar till runt 17 innan vi begav oss hemmåt och stannade till för en glasspaus. 
Behövde ta en runda till mercadona igen och inhandla lite grejer. Mestadels vatten. Så jobbigt att man måste köpa vatten hela tiden och tungt att släpa hem en 8 liters dunk, dock kostar de bara 0,76 euro så det är inte så dyrt i alla fall! När jag satt och åt så kom det hem en gubbe som skulle fixa kackerlacks problemet som upptäcktes igår kväll... Tydligen har de haft problem innan och nu hade de kommit tillbaka. Imorse hittade vi ett hål precis mellan kranen och väggen, så han täppte igen det och gjorde något mer så vi hoppas väl att det ska vara löst nu. 



 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0