El último baile

Sista kvällen i Alicante kunde inte bli bättre än vad den blev, dagen var ganska mysig för delen också. Under förmiddagen packade jag det sista, städade iordning och åt lunch innan jag begav mig ut på stan. Köpte en sista glass på vårt favorit ställe och satte mig på en bänk framför hamnen och njöt och läste. Gick vidare efter en stund till en annan bänk och ny utsikt och upprepade proceduren med att njuta och läsa. Gick vidare mot stranden och satte mig på en liten mur och blickade ut över stranden som vi har spenderat så mycket tid på. Klockan började närma sig 17 och jag gick och köpte lite småsaker som jag ville ha med hem till Sverige och gick hemåt. Då städerskan kom imorse och städade ut mitt rum och samtidigt tog mina nycklar så var jag liksom utelåst och hade hoppet att någon var hemma, men icke. Som tur var var första dörren öppen, så jag kunde sätta mig utanför vår lägenhets dörr och vänta. Efter en liten stund kom det två nya tjejer som skulle in i vår lägenhet, två nya rysskor som ska bo i mitt rum, så jag kom in. De verkade vara lite sisådär...

 

Bestämde med Jasmine, Diana, Jaeyoon när vi skulle träffas för kvällen och undertiden kom även Anna, tyska rumskompisen, hem. Strax efter 20 gick jag och Anna mot Mercado Central och mötte upp de tre andra tjejerna. Först så bara vi vandrade runt på gatorna inne i centrum. Det är så mycket folk som sitter ute på uteserveringarna och det är en skön stämning. Vi gick förbi en liten konsert med ett pensionärs band som spelade och gamlingar som dansade loss. Så söta, så vill jag också vara när jag blir gammal. Tillsist slutade det med att vi satte oss och åt choklad med churros. Pratade massor och sedan gick vi vidare, lyssande på lite uppträdande och sedan satte vi oss på en bar för en drink. På barerna bredvid sändes Champions league finalen mellan Barcelona-Juventus, så det var mycket liv och stoj och speciellt när Barceonla gjorde mål. Jag och Anna följde de andra hem runt 23-tiden och vi stannade till hos Jasmine för toabesök och massa prat och för att vänta ut tiden lite. Vi skulle möta upp en vän till vid 1. Sedan blev det dans hela natten lång. Vi hoppade runt mellan olika klubbar där de spelade den bästa musiken. Mycket folk, skön stämning och det var så himla roligt och detta kommer nog vara en utav de sakerna jag kommer sakna mest från Spanien. Danskulturen, att alla dansar och faktiskt dansar och inte bara hoppar upp och ner. 
Vi traskade hemåt vi halv fem och hemma höll Marijes familj på att göra iordning sig för att åka hemåt så vi stannade uppe och pratade med Marije en stund och vi somnade runt halv sex. 

 

Jag har bott i Alicante i 10 veckor och gått runt i stan flera gånger, men på något sätt så har jag missat denna gatan full med svampar med insekter på. Så himla fina och roligt inslag.


Gänget för kvällen! Anna, Jaeyoon, Jasmine, Diana, jag
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0