Tisdag 7 april

Ganska vanlig dag idag. Väldigt blåsigt, så kallt! Usch, vill att värmen ska komma tillbaka!
Först skola och efter skolan hade jag tänkt gå direkt hem, för behövde handla, tvätta och göra läxor men följde med tre andra och åt lunch ute. Pizza!
Kom hem runt halv fem tror jag och gick direkt till Mercadona. När jag skulle betala så kom det en tant efter som bara hade någon godispåse, så hon fick gå före och hon blev så tacksam att hon ville pussas som tack. På kinderna alltså, men så typiskt Spanien. Det skulle ALDRIG hände i Sverige att man pussar som tack på någon främling i affären bara sådär. Haha! 
 
Kom hem, gjorde lite läxor, pratade med Mallorca och lagade mat. Sedan började det låta från dörren och någon försökte öppna den och in kom vår nya rumskompis. Ana från Tyskland som tydligen ska undervisa i tyska på samma skola. Verkar trevlig, öppen och lite knasig typ. Och har ett roligt skratt! haha! Det blir nog bra! Hon trodde jag kom från England först!! Så lite mallig blev man allt över att min engelska tydligen är så bra!!! 
 
När jag inte har något att göra brukar jag googla runt på lite olika recept och har hittat en toppen sida. Skippanudlarna.com heter den och är billig och bra studentmat och varje recept är även prissatt, så de ligger runt 10-15 kr/port och ibland även lägre. Kul att få lite ny inspiration och hon som skriver tog även upp mycket att det är billigare att köpa storpack, men att man då även måste använda upp det och gav exepmel på hur man variera etcetra...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0