Mysfredag och skrattfest

Skola som vanligt och direkt efter åkte jag Nathalie och Sofia till IKEA. Som traditionsenligt åkte lite lite fel till att börja med, men sedan kom vi fram. Gick runt och kikade och sedan in i den svenska julmarknad avdelningen. Där nötter vi av en chock.. Apotekarns julmust stod inte på hyllan, utan bara IKEAs egna märke. Vi frågade killen i kassan, som förövrigt är halvsvensk och så söt när han stapplar fram på svenska men han tycker det är roligt. Låter antagligen likadant när vi stapplar fram på spanska! Men i alla fall, vi frågade honom och han beklagade sig så stt det be slut och att det tyvärr inte kommet in mer.. Var nästan så att krokodiltårarna kom fram.. Vi har ju tittat på dem flaskorna två gånger innan men vägrat köpa för att det inte varit december än. Men det finns en svensk butik inne i Palma som kanske kan ha. 
Sofia åkte hem och jag och Nathalie mötte upp hennes värdfamilj som var och åt där. Åkte med dem hem och istället för att jag skulle åka med hem och vara där själv så fick jag vara kvar hos dem och åka med Nathalie när hon jobbade. Vi körde ena tjejen till patinaje (som konståkning, fast man har rullskridskor med fyra hjul och man åket på asfalt) och undertiden fikade ju med den minsta tjejen. Sedan var det art hämta den stora och köra henne till dansen och lillen till ett lekland. Medan vi väntade slappade vi och planerade kvällen. Vid halv 7 åkte vi hemåt igen och eftersom jag var ledig fick Nathalie också ledigt. Efter ett fundera de åkte vi in till Palma och mötte upp Sofia. Under kvällen hade de tänt upp hela julbelysningen inne i centrum så det var jättefint och mysigt. Skönt med lite riktigt julstämning och temperaturen låg på ca 10 grader. Efter att ha strosat runt så gick vi till en buffé restaurang som vi hade hittat. För 13 euro fick man plocka vad man ville från Medelhavetbuffen, en dricka och efterrätter. Åh vad gått det var! Helt toppen kväll med väldigt mycket skratt och flams! 
Titts vad jag åt på Ikea. Sill, ägg och kaviar. 

Fina placa major.

Här är det Palmer som man klar in i ljus
Mums. Förutom grejen under kiwin som var totalt oätlig. Ingen aning om vad det var




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0