Feliz Pascua

Fick ett glad påsk-mejl från min VF med överskriften "Feliz Pascua", vilket tydligen betyder Glad Påsk. Inget som jag visste och som nu lades till i mitt ordförråd. Kom även på tanken att skapa en ny kategori med just nya spanska ord som jag kommer samla på mig. Kanske inte de mest alldagliga orden, men lite nya ord på roliga ord eller något åt det hållet.
Sofie
2013-03-31 @ 20:03:42
URL: http://allaroundtheglobe.blogg.se

sv; åh vad kul, ska absolut följa din blogg! vad fick dig att välja mallorca förresten? :) Inte så många som åker dit som au pair, vad jag vet!

Svar: Jag ville till Spanien, det var det enda jag visste. Hade föreställt mig en typisk spansk familj i någon spansk stad och riktigt uppleva kulturen och språket. Sedan dök denna familj upp och de bor på Mallorca och det kändes verkligen jättebra. Visst de är tyska, men det är i alla fall i Spanien och jag får chansen att utveckla min spanska som är ett av syftena till att jag vill vara au pair. Nej det är sant, har inte sett/hört så många svenskar hellre som åker till Mallorca, men vet att det är väldigt många tyska som åker dit. Även om allt inte blir helt spanskt så, kommer det bli väldigt spännande och jag längtar. Har du alltid vetat att du ville till USA? Jag tycker att det är långt att flytta till Mallorca, men USA är ju väldigt mycket längre bort. Hur känns det? :)
Emma Svensson

Sofie
2013-03-31 @ 22:49:48
URL: http://allaroundtheglobe.blogg.se

sv; ah okej! du får se det på den positiva sidan, du kanske kan snappa upp lite tyska också när du är där! :)
Nja, från början ville jag åka till USA. Sen pendlade jag mellan england, usa och australien, hade riktigt svårt att välja där ett tag! men tillslut landade det på usa iaf och det känns riktigt bra faktiskt, min familj verkar så otroligt härlig att det inte alls är lika läskigt att åka som jag trodde :) visst att det är långt bort, men det är ju ändå bara för ett år och dessutom är sverige och vänner/familj bara en flygresa bort :)

Svar: Haha, ja precis! Kanske kommer hem som flytande i både tyska och spanska ;) Två flugor i en smäll! Jag åker ju helt privat, men hur känns det att åka med en organisation? Vad tycker du om CC? Har hört lite olika om dem.
Ja, bara man har en bra inställning så blir det nog bra. Och sedan finns ju skype och mejl och allt annat sånt så man tappar ju inte kontakten helt och hållet och förhoppningsvis så finns ju alla kvar hemma och allt ser relativt lika :) Längtar så mycket!
Emma Svensson

Sofie
2013-04-01 @ 12:15:40
URL: http://allaroundtheglobe.blogg.se

sv; haha ja, skulle gärna haft en familj som var flytande i ett till språk som jag kunnat lära mig! Jo men jag tycker det känns tryggt, someone's got your back om nått inte går som det ska och så :) CC har skött sig bra tycker jag, har även en kompis som är i USA nu och han tycker också dom är bra. Enda tråkiga är väl kanske att training school kan vara lite skabb, men det är ju bara för några dagar så inget att hänga upp sig på :)
Ja men precis! Finns ju sjukt mycket nu som man kan hålla kontakten med, nästan som att man bara vore i en annan stad! Längtar också enormt, svårt att tänka på annat! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0