Spanien, Här kommer jag!!!!

Ja, det har ju varit tyst här sedan incidenten med USA. Chocken la sig relativt snabbt, men så klart så gick man och tänkte på det ett bra tag efteråt. Men ur något dåligt kommer alltid något bra!
Efter lite funderingar och längtan bort igen, så fann jag det bästa alternativet att åka iväg till Spanien igen för att friska upp mina spanska kunskaper men även förhoppningsvis lära mig ännu mer. Så imorgon 29 mars 7.55 lyfter planet från Landvetter och direkt till Alicante för att plugga spanska 10 veckor. Jag åker med organisationen Avista och hittills har allt fungerat jättebra. Jag kommer att bo i en delad lägenhet. Har eget rum, men delar alla allmänna utrymmen. Jag har ingen aning om hur många, vilka de är, var de kommer ifrån utan det får visa sig imorogn när jag kommer fram. Har bara fått info om vart jag ska hämta nyckel och var lägenheten ligger. Ca 15 min gång från skolan och 30 min gång till kusten. Känslan är att Alicante är lite lik Palma och då jag älskar Palma så ska nog Alicante bli bra med. Det är inte så jätteturistiskt som man kan tänka sig, vad jag har kunnat läsa mig till. Så det blir nog mycket spansk-känsla med!!!
Väskan är näst intill färdig och det ligger precis på gränsen, så ska se om jag kan justera lite. Jag har ju gjort en sådan här packning någon gång innan, men denna gången har det gått lite trögare. Vet inte varför.. Men det ska bli otroligt härligt att komma iväg och få lite miljö ombyte och uppleva lite annat :)
Mer uppdatering kommer när jag kommit från och landat!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0