Matschema

En av de större anledningarna till att denna resan skulle bli så rolig att komma iväg på var att jag skulle få laga massa mat, gå och handla själv och planera vad som ska lagas. Och det har det blivit! Dock är det ju lite kruxigt att komma på vad man ska laga och när man bara ska laga till en person så använder man ju inte så mycket även om man måste köpa i större mängder. Så det gäller ju att komma på maträtter som innehåller liknande ingredienser för att det inte ska bli dåligt och man måste slänga. Det är en liten utmaning, men väldigt roligt. 
Jag ska försöka inför varje vecka göra ett litet matschema för mig själv så jag vet vad jag har och vad som behövs köpas och sedan tänkte jag att det kunde vara roligt att varje söndag lägga upp här vad som har ätits. Bra att spara sedan till framtida studietider. Till frukost blev det yoghurt och macka i början av veckan, men sedan har det blivit gröt, jordgubbar, mjölk och macka. 
 
VECKA 14
Måndag: 
Lunch - Ost/seranoskinkbaguette
Middag - Pasta med stekta auburginer och squash, pesto och parmesan
Tisdag:
Lunch - Tonfiskmacka
Middag - Stekt fisk, stekta grönsaker, pesto/créme fraish sås
Onsdag:
Lunch - Seranoskink/avokado/rocculawrap
Middag - Trodde att det skulle ha ätits ute, men blev tydligen inte så så blev ett knäckebröd när jag kom hem
Torsdag:
Lunch - Pasta med tonfisk, stekta grönsaker, oliver och tomatsås
Middag - Åts ute på tapasbar
Fredag:
Lunch - Någon slags warp
Middag - Stekt fisk, kokta potatis och morrötter med pesto/créme fraish sås
Lördag:
Lunch - Potatis/tonfiskröra/tomatwrap
Middag - Kycklingtaco med BBQ sås och nachochips med guacamole och tomatsalsa dipp
Söndag: 
Lunch - BBQkycklingwrap med grönsaker och mango
Middag - Pasta med morot/augurgine/lök/champinjon/tomatsås + créme fraish



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0