Firar mini-student med mexikansk taco

Ja, då har man officiellt avslutat den andra kursen i spanska. Kanske inte direkt kändes som någon riktig student, men nu börjar mitt "sommarlov" för tre veckor. Jag jobbar ju så klart men är ledig varje dag mellan 9-16 nu. Sedan börjar barnen sitt sommarlov och jag kommer vara hemma med dem. 
Tillbaka till ämnet.. Vi hade alltså det muntliga idag och vi var två och två som ställde frågor till varandra. Jag fick vara med hon som pratar bäst för läraren tyckte att mitt prov från i onsdags var lite svagt, så om jag var med henne så kunde hon kanske hjälpa mig att höjas. Men jag var godkänd, så det var inte så katastroft i alla fall! Hela resultatet kommer om någon vecka. Men jag är ändå nöjd, för att kanske inte helt platsa i denna höga nivån så är jag nöjd bara jag får godkänt, vilket jag fick !! 
Allt var klart redan kl 11 så då gick vi och fikade lite. Mira gick och kvar blev jag, Erika och Marisa med pojkvän. Vi satt kvar och pratade lite innan vi gick en runda och satte oss och lunchade. Strax efter halv 3 sa vi hejdå till Marisa och pojkvän och lite efter blev det också hejdå för Erika. Kanske för några månader, några år eller för alltid.... När Marisa åkte blev Erika "själv" och när Nathalie åkte blev jag "själv" så de senaste veckorna har jag och Erika hängt ganska mycket och nu när hon har åkt så har ännu en nära vän lämnat. Så tråkigt när alla man känner bra lämnar än... Men det är ju en del su pairer livet också, folk kommer och går och där emellan hinner man lära känna varandra och sedan kanske man aldrig träffas igen för att man bor i olika delar av världen.

Nu ikväll var det ju även andra gången för min mexikanska matlagning kurs. Idag gjorde vi det här:
Dricka: inte den spm är på bilden utan först var det en annan med öl och sedan doppade glaskantet med citron och salt, inte något vidare. 
Sedan denna på bilden som är en lime-lemonad. 
Huvudrätt: taco med egengjorda bröd. Tomatsalsa, stekta annans, köttbitar och lök. Inte som svensk tacos men riktigt gott var det. 
Efterrättdricka: jordnötskräm, kondenserad mjölk, rom och is. Kan ha varit något mer i. Riktigt gott!!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0