En helg av livsnjutning

Innan jag drog i väg i lördags så städade jag som vanligt min toalett och mitt rum. Jag hade bestämt träff med en kompis runt 1 i Palma, men när jag väl var inne i Palma och fick wifi igen så såg jag att det hade blivit inställt… Jaha, kul, själv i Palma i olidlig värme… Hörde av mig till en annan svensk tjej, vi har ännu inte lyckats träffa varandra, men hon svarade inte. Strosade runt lite och satte mig och läste ut min underbara bok. Det blev lunch dags och jag gick till mitt favorit pasta ställe och jag har blivit lite av en stammis där inne. De som jobbar känner igen mig och frågade om jag varit på semester för att jag inte varit där på ett tag! Vid betalning fick jag kundkort för stammisar och framöver alltså billigare. Haha! När jag gick skulle den ena som jobbar också gå och killen som blev kvar frågade om jag också redan skulle gå eller sitta kvar och hålla han sällskap. Han som skulle gå bara skrattade och tyckte det var ett dåligt sätt att flirta på. Haha!

Tillslut fick jag tag i Colleen och vi träffades och hennes vän kom också. Sedan kom Ausma och innan vi åkte mot Playa De Palma mötte vi upp Chloe och Colleens kompis lämnade oss. Väl där mötte vi upp Ania och Mikaela och vi gick till Mercadona för att handla mat och dricka för kvällens strand födelsedagskalas för Ania.

Och vilken kväll vi hade! Halleluja!!! Vi alla svävade nog på moln så glada var vi och så roligt och lyckat blev det. Aine, Danika, Amandine slöt upp och Colleens vän och hennes vän kom också efter ett tag. Vi gjorde inte så mycket utan satt bara på stranden och pratade, åt, drack, kollade på solnedgången, skrattade och pratade ännu mer. När mörkret började komma tände vi massa värmeljus. Så mysigt blev det! Någon gång efter midnatt begav sig några hemåt, men jag, Ania, Mikaela, Chloe och Colleen blev kvar. Små timmarna började komma, även kylan och tröttheten men än vad det ett tag till bussarna började gå så vi kröp ihop oss. Blev väl inte någon djupsömn direkt men lite slummer i alla fall. Efter ett tag kom en danskkille som tyckte det var roligt att väcka oss och stannade och pratade ett tag. Sedan började vi plocka ihop och städa och runt halv sex begav vi oss mot bussen.

Den kom strax efter sex och när vi väl var tillbaka i Palma hade jag missat både mitt första och andra tåg och om jag tog nästa skulle jag inte vara hemma förrän vid åtta och jag skulle ha förlorat en hel ledig dag, så jag hoppade över att åka hem. Följde Colleen hem, åt frukost på ett Café och vid halv nio åkte jag tillbaka till stranden där vi varit hela natten. Det var stilla och lugnt och några hade redan börjat komma för yoga och morgondopp. Jag la mig ner och somnade knappt en timme. Dopp i havet för att piggna till lite, fick tag på Ania som jag träffade runt halv ett. Vi köpte lite mat och la oss på stranden. Sedan gick vi hem till Ania och mötte Mikaela där och la oss vid deras pool i någon timme.

Väl hemma var jag igen runt sex-tiden och hade huset själv fram till nio. Konstigt nog inte alls trött, borde väl vara det efter dryga en timmes sömn denna natt, men går nog på lyckorus efter dessa två dagar! Livsnjutning på hög nivå och vet inte hur jag ska kunna lämna dessa tjejer om bara några enstaka veckor.

Födelsedagsbarnet blåser ljusen

Gänget minus två

Super trion! Ania, Ausma, Jag
Solnedgång med min kärlek till denna ö samt alla vänner

Mörkret kom och värmeljusen togs fram. Så mysigt!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0