Två långsamma dagar..

Både igår och idag har gått väldigt långsamt, vet inte varför. Igår var det ju först skola och sedan begav jag mig hemåt direkt efteråt. Har aldrig åkt hem mellan skolan och att jag ska hämta barnen innan, för har känt att det inte har varit lönt det. Men det är ju ändå runt 2,5 timmar som man får hemma och när det regnar och alla kompisar behöver åka hem så går 2,5 timmar extremt långsamma om man ska vara kvar i Palma. Så jag drog mig hemåt och det var skönt. Åt och fixade hemma. Sedan bar det iväg igen vid 16 och vi var tillbaka hemma igen vid strax innan halv sex. Kusinerna och systern var också hemma hela kvällen så det var inte jättemycket att göra, de skötte sig själva helt enkelt. Men efter ett tag ville Mellan och tjej kusinen leka så vi lekte det med att en är i mitten och så ska man kasta boll mellan och försöka ta den. Sedan förvandlades jag till en häst som alla ville sitta på och gärna på axlarna, så nu är jag väldigt stel i skuldror och nacke...
 
Idag då så började jag med en liten joggingtur efter att ha lämnat av barnen. Därefter hem och Storis och killkusinen är hemma och är sjuka, men systern har också varit hemma så det var inte tal om att jag skulle passa dem eller något. Har gjort lite läxor, städat rummet och lite smått och gott. Hämtade bara Lillen idag och direkt hem, för då hade systern åkt till jobbet så jag var hemma med alla. Men de två sjuka låg mest och tittade på tvn så skulle försöka underhålla den minsta. Funkar väl ett tag, men sedan blir det lite långtråkigt. Haha! Varendra liten sak ska han pilla på och när man väl gör något så kan han göra samma sak om och om igen och det är ju lagom roligt för mig. Haha! Han öppnade och stängde en låda typ hundra gånger. Eller rättare sagt, jag fick öppna och han stänga och om jag inte gjorde det blev han jättesur. Resten kom hem runt halv nio och då hade jag gjort iordning mat. 
 
Så mycket hemma tid dessa två dagar vilket har gjort att det kanske har känts lite extra långsamma. Hade en lång lista på saker som jag hade tänkt göra. Har väl fått gjort en del i alla fall, men kanske den viktigaste punkten att göra "100-dagar" inlägget har inte riktigt blivit skrivet. Lovar att det kommer innan veckan är slut. Vill att det inläget ska bli bra och genomtänkt så det får ta lite tid!
 
Skridskobana har kommit upp vid Placa España inne i Palma. Så roligt! Vi ska absoult testa detta!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0