Tisdag 26 november; Bunyola var målet

Bunyola, åh spännande vad kan det vara? Ett berg, en grotta, en maträtt, ett mantra, en bryl?
Nej, det är en liten by 25 min nordväst om Palma. En huvudgata, en kyrka, ayuntamiento, 2 caféer och sedan har man sett den byn. Haha! Visst, byn är mysig och fin men mycket mer intressant än så är det inte. Plockade upp Nathalie efter att jag kört barnen och sedan åkte vi direkt dit. Gick runt lite och satte oss sedan på ett café. Hon introducerade what´s up voice chat, så vi satt och hade roligt med det ett tag. Efter två timmar (runt 12.00) kände vi oss klara och vi begav oss mot Palma. Åt, gick runt lite innan vi stötte på Sofia och Kim. (Sverige och Tyskland). Vi fortsatte gå runt kika och prata. 
Vi skiljdes åt vid 15 och jag åkte mot Storis skola för att hämta upp honom tillsammans med Lillen. Sedan direkt hem för mellanmål. Sedan var vi själva hemma. Storis ville inte göra så mycket, förutom att sitta med sitt gameboy. Så eftermiddagen var väl lite smått dryg så där. Alla andra kom hem vid 19. Mellan hade dragit ut en framtand och var så stolt över det! Min dag att ha hand om middagen så det blev potatis i ugn och stekt kyckling med bacon, champinjoner och sås. 
 
emelie
2013-11-27 @ 16:45:31
URL: http://emelindbergaupair.blogg.se

Det verkar vara supermysigt på mallorca. Var där som turist när jag var typ 9 så kommer inte ihåg så mycket förutom en grotta vi var inne i. Men dina bilder är verkligen fina och det verkar väldigt mysigt.
Vet du hur många som bor på ön?

Svar: Jo, Mallorca har sina underbara sidor. Men sen blir det ju vardag som på alla andra ställen så nu är väl inte känslans liksom WOW nu när jag har bott är så pass länge! Men visst jag älskar ön :) Tack så mycket att du gillar det! Enligt wikipedia bor det knappt 100.000 personer. Majoriteten bor väl i Palma liksom, men sedan finns det ju massa små mysiga byar som inte är lika befolkat. Men det är där den riktiga mallorkanska känslan finns så det är trevligt att uppleva!
Emma Svensson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0