Cosas que tengo que hacer antes del viaje! Version 2

Så då har man lyckats pricka av några saker till på listan som måste göras innan avresa. Inte mycket kvar nu!
(saker i fetstil har jag fixat)

o  Köpa flygbiljett

o   Ev. fixa ICA-bank

o   Fixa fullmakt till Handelsbanken + ev. ICA-banken

o   Kolla upp med att VISA student-kort går ut

o   Lämna fullmakt till posten

o   Fixa europeiska sjukhusförsäkringskort

o   Prata med Folksam om försäkring, Ja 2600kr

o   Ev. kolla med Trygg-Hansa om au pair försäkring, NEJ

o   Kolla mer om språkkurser, mejla skolan (ej fått svar)

o   Sätta upp mig i studentboende kö

o   Meddela jobben att jag åker

o   Kolla upp riktigt med vistelseintyg på Mallorca, mejla konsulatet

o   Fixa blogg

o   Kolla resväskor, köpa en till

o   Boka tandläkartid innan, bokat 12/8

o   Boka klipptid innan

o   Kolla upp med blodgivning

o   Säga upp mobilabonnemanget senast i maj

o   Kolla upp med spansk telefon, dubbelkolla med familjen

o   Kolla upp med körkort

o   Köpa vakumpåsar?

o   Fixa receptsamling

o   Införskaffa böcker och ljudböcker

o   Köpa Ipod hörlurar (ev ta pappas)

o   Installera bankinloggning på dator

o   Köpa presenter till familjen

o   Växla euro

o   Göra kopior på pass, sjukhusförsäkringskortet, körkort

o   Göra en bucket list

o   Köpa sommarskor

Lina Carlsson
2013-05-28 @ 17:50:59
URL: http://terranivium.blogg.se/

Hej, skulle bara säga att jag numera följer din blogg! Roligt att läsa om någon i samma sits som man själv. Jag funderar på Sydney, Australien, och letar familj för fullt! :) Och bara för att lägga mig i litegrann, tipsar verkligen om Ica-banken! Suveränt! Bra ränta på sparkontot, gratis upp till typ 22 och det är alltid bra med ett extra kort! ;)

Svar: Hej och vad roligt att du har hittat hit :) Hur hittade du mig? Roligt att börja följa dig också så kan man byta erfarenheter och tips! Stort lycka till och du hittar säkerligen någon fantastisk familj snart. Åker du med organisation eller söker du privat? Ja, jag har funderat på om det är värt att byta till ICA-banken eller inte. Det som väger över till ICA är ju att det är gratis till 22 år och att det inte kostar något att ta ut i andra länder. Dock kommer jag få min "lön" i kontanter så undrar om det är värt att byta för ett år. Men ska prata med min nuvarande bank och undra om man kanske kan förhandla sig till något bra ;) hehe
Emma Svensson

Lina Carlsson
2013-05-28 @ 17:51:28
URL: http://terranivium.blogg.se/

P.S. Länkar till dig från min blogg :)

Svar: Gör så :) Ska nog skaffa mig en sådan länkar-lista på min blogg också. Så har jag hittat många andra au pair bloggar!
Emma Svensson

Lina Carlsson
2013-05-28 @ 22:05:36
URL: http://terranivium.blogg.se/

Jag hittade din blogg genom Sara som också vill till Australien! :) Och jo, det är genom länkar man hittar folk, man klickar sig liksom bara vidare. Jag söker familj privat och det går riktigt segt. De som söker nu söker au pair i juni/juli, det verkar inte som att australiensare har särskilt bra framförhållning, haha! Och du behöver inte byta bank, ha båda! Jag har både Sparbanken Nord (typ Swedbank) och Ica-banken, supernöjd! Jag skrev lite om mitt bankbesök på bloggen, kolla under kategorin "inför au pair"! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0