25 maj

4 dagar till balen!
11 dagar till studenten!
16 dagar till London med Nelly!
84 dagar till Mallorca!

 

Kan inte riktigt förstå hur fort tiden går ibland. Känns som att det nyss var vinter och nu är det slutet av maj och slutet på 13 års skolgång. 13 år som både varit upp och ner, men de sista 3 åren har varit de bästa någonsin. Vänner försvinner åt olika håll och frågetecken om var man ska ta vägen själv uppkommer. För min del känns det otroligt skönt att ha det första kommande året planerat och det känns lite som att jag skjuter problemet med framtiden ett år framåt, men det känns som en lättnad. Nu har jag ett år extra på mig att fundera vad jag vill göra sen. Au pair grejen har alltid legat och grott i bakhuvudet på mig och jag är så glad att det äntligen kommer att blomma ut (oj, vad poetiskt det blev där). Jag är vän med min VM på facebook och det är så roligt att se bilder hon lägger upp på barnen och omgivningen och det gör mig ännu mer förväntansfull och taggad. Vet inte hur bra det är egentligen att vara vänner på facebook, men vi var tvugna för att skype funkade inte vid ett tillfälle. Är ni andra au pairer vänner med era värdföräldrar på exempelvis facebook? Hur funkar det för er? 
Vi ska eventuellt prata i helgen och uppdatera oss lite på varandras liv. Förutom lite mejlande så jar vi inte pratat med varandra sedan före påsk! Pratade ni mycket med era familjer innan ni anlände?

 

Blev ett inlägg med lite blandat innehåll :)

Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ
2013-06-02 @ 23:28:52
URL: http://louiseaupair.webblogg.se

Jag är vän med min VM på fb och det funkar kanon! Hon lägger ut mycket bilder på barnen osv och sen ser hon ju allt jag gör men det har hittills funkat jättebra (har haft henne på fb sen januari tror jag) :)

Svar: Okej, vad skönt att höra att det funkar för någon annan också. Ja, visst är det roligt att få lite uppdateringar från deras liv ;)
Emma Svensson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0