Underbara Sverige!

Hur kan jag om mindre än 1 månad lämna detta underbara land som jag vuxit upp i? Svenska traditioner, bekvämligheter, delikatesser och allt annat SVENSKT! Fick i alla fall sådana tankar när jag läste i denna boken:
 Sweden: An A-Z and beyond av den brittiska författaren Anita Shenoi.
som jag kommer att ge till mina värdföräldrar i välkomstpresent. En rolig bok om alla möjliga svenska saker. Även fast det står A-Z så tar den även upp Å Ä Ö också. Saker som allemansrätten, ärtsoppa, nobel, fika, halka. Boken är på engelska men det står varvat med svenska ord och försök till engenlsk översättning i parentes eller kursiv stil. Rekomenderar den väl!!
Så tillbaka till frågan; mest troligt är ju att underbara Sverige inte har ändrats under det året jag kommer att vara borta och finns alltså kvar när jag kommer tillbaka. 
 
Samtidigt som jag beställde hem den andra boken knappade jag även hem denna Mallorca guide. Allt för att få ut så mycket som möjligt av mitt år. Så nya spanska traditioner och delikatesser ska insugas och nu då även med lite tyska influenser. Det ska bli roligt, intressant och spännande!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0