Packning på G

I söndags kan man väl säga att jag började lägga fram saker, i alla fall saker i klädesväg. Första utplockningen la jag fram allt jag kunde tänka mig ha med mig, vilket visades sig bli vääldigt mycket. Intressantast var hur högen med koftor och tjockare tröjor blev stört. Har kanske inte riktigt förstått jag jag ska till en Ö med en temperatur på högre än 15 grader året om och just nu runt 30 grader. Men har man växt upp i Sverige så är man van vid att man behöver tjockare kläder. I alla fall så började jag med första utplockningen och fick bort en hel del faktiskt. Sedan har jag gått och plockat en sak här och en sak där. Men det är svårt.. Nu har jag kommit till stadiet där jag inte vill/kan ta bort något mer. Nästa steg är att packa ner det i resväskor och då ser jag väl hur mycket mer jag behöver ta bort. Är verkligen imponerad av dem som bara reser med 1 stor väska. Skulle aldrig klarat av det.
Det är ju inte bara kläser man vill ha med sig. Skor (10 par), jackor (typ 4), väskor (typ 6), böcker (många), alla himlans elektronik slddar till dator, kamera, mobil tar ju upp halva packningen också. Men men vi får la se hur det slutar. 
 
För ganska längesedan började jag skriva en packningslista och då en detaljerad sådan. 

PACKLISTA – MALLORCA

Inomhus kläder

Överdelar

Underdelar

Underkläder

Träning

Skor

Övrigt

Utomhus kläder

Överdelar

Underdelar

Träning

Skor

Övrigt

Strand

Hygien

Dusch

Toa

Smink

Hår

Övrigt

Teknik

Data

Kamera

Mobil

Musik

Pulsklocka

Personligt

Smycken

Böcker

Minnen

Skrivsaker

Väskor

Prydnadsaker

Övrigt

Viktiga papper/saker

Mat

 

Och sedan har jag efterhand fyllt på under varje rubrik. Ganska smart gjort om jag får däga det själv! Hehe! 
Men det har nu varit mycket lättare att strukturera upp sakerna och att man inte missar något.

 

 

 

 

 

Sara
2013-08-15 @ 04:21:11
URL: http://Www.aupairinperth.blogg.se

10 par är väldigt mycket. Jag hade med mig fyra par och har köpt här också. Ballerina, sandaler, flip flops, klackar, springskor och ett par converse har jag sammanlagt nu och jag tror det räcker för dig med, ett litet tips bara för skor väger mycket plus att du kommer med all sannolikhet att shoppa där :) kram

Svar: Jo, jag vet! Tycker det låter väldigt mycket också. Och jag vet att man köper grejer där nere också, men det är så svårt att välja... ;) hehe! Ska försöka plocka bort något par!
Emma Svensson

Andrea som au pair
2013-08-15 @ 19:12:19
URL: http://andreagunnarsson.blogspot.se

Om det är något jag är orolig över så är det packningen!!!

Svar: Hej och vad roligt att du har hittat hit :)Ja jo, jag bävade lite från början men jag tycker det har gått bra. Börja i tid, ha en bra packningslista och tänk vad som är nödvändigt. Nu har jag två stora väskor så har valt att prioritera lite mer än bara kläder. Typ som böcker, tavlor, minnen, lite mat, kokböcker och sånt som får en att känna sig hemma!
Lycka till så ska det bli roligt att följa varandras resor :)
Emma Svensson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0