Fullt upp!

Vid halv 10 imorse kom Nelly med sina 2 barn. De lekte själva en stund innan vi kände att lägenheten började bli för liten och vi bar tvungna att packa en liten fika väska och gå till parken över gatan. Vi lyckades hålla de igång i drygt 1 timma med gungor, "ett, två, tre rött ljus" och så klart fika. Vi begav oss hemåt och strax därpå började vi göra iordning lunch i form av varma mackor! Småttingarna ville inte plocka ihop leksakerna och ville inte lyssna alls.. Blev inte bättre av att pappan kom hem för då ville min pojk inte alls lyssna på mig..suck.. Det hela lugnade ner sig tillslut och vi kunde leka vidare. Blir alltid så när mamma oh pappa "kommer och stör".. Upplever ni andra au pairer likadant? Eller är det kanske bara en fas i början!

De åkte hem vid halv 3 och jag blev själva med med tills mamman kom hem vid 16. Är lite fri nu, men ska vara med barnen lite ikväll mellan att VM ska bort och VP kommer hem!
Var tvungen att.andas ut med min älskade Marabou apelsin kroknat!

Louise - Au Pair i NJ, USA
2013-09-01 @ 14:18:27
URL: http://louiseaupair.webblogg.se

Jag har varit i USA 2 månade och det blir fortfarande så när föräldrarna är i närheten haha..

Svar: Åh härligt att höra!! Haha :)
Emma Svensson

Sara
2013-09-02 @ 16:29:33
URL: http://Www.aupairinperth.blogg.se

Jag har varit här i åtta månader och det blir fortfarande så :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0